سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر آنچه درباره ی گرافیک
درباره



هر آنچه درباره ی گرافیک

وضعیت من در یاهـو
Farshad Baradaran
امیدوارم این وبلاگ مثمر ثمر واقع بشه...

  

نکاتی مهم و خواندنی در مورد طراحی بروشور یا کاتالوگ


نکاتی مهم و خواندنی در مورد طراحی بروشور یا کاتالوگ

نکاتی مهم و خواندنی در مورد طراحی بروشور


در دنیای امروز، موفقیت در کار و تجارت تا حدی زیادی وابسته به تاثیرگذاری مراودات و ارتباطات بازاریابی دارد. برقراری ارتباط موثر با مشتریان بالقوه برای هر سازمان از اهمیت زیادی برخوردار است و در این امر یکی از بهترین و کارآمدترین ابزارها بروشور است.
بروشورها به تجاز و بازاریاب ها کمک می کنند تا اهداف خود را دنبال و به آن ها دست پیدا کنند. این منبع ارتباطی جزییات مهم و جامعی در مورد محصولات کمپانی را به شکلی جالب و جذاب در اختیار بیننده قرار می دهد. اساسا طراحی بروشور شکل انتقال اطلاعات را جذاب و خوش آیند می کند. اگر شما اطلاعات راجع محصول تان را بدون یک بروشور با طراحی حرفه ای و مناسب ارائه کنید نه تنها تاثیر خاص و موثری ندارد بلکه با بی میلی افراد روبرو می شود.
برای تجار و صاحبان مشاغل مهم است که یک بروشور با طراحی مناسب انتخاب کنند که با اطلاعات مربوط به محصول یا نوع خدمت رسانی که انجام می دهند مطابقت داشته باشد.


نکاتی که باید هنگام طراحی بروشور به یاد داشته باشیم





لوگو



اگر قصد شروع کار تجاری دارید، لوگو یکی از آیتم های اساسی و مهمی است باید حتما آن را داشته باشید. لوگوی یک کمپانی سمبل تجارت و کار و منعکس کننده نوع فعالیت شماست. ارائه لوگو در آیتم ها و ابزار ارتباطی از جمله بروشور می تواند به عنوان یک ابزار تبلیغاتی به یادماندنی نقش مهمی ایفا کند.


رنگ



رنگ ها گویا ترین و پر معنی ترین عناصر هر طرح هستند. ممکن است چاپ طرح های رنگی گران باشد اما بکار بردن رنگ در طراحی بروشور ارزش این هزینه را دارد. با استفاده از رنگ بندی متنوع و جذاب خود را به گونه ای برجسته تر و چشم گیر تر در بروشور معرفی می کنید.
میانگین زمانی که یک فرد صرف نگاه کردن به یک بروشور می کند 7 ثانیه است، و این رنگ است که بیننده را ترغیب به توجه و صرف زمان بیشتر می کند. بروشورهای زیادی روی میز مشتریان و کاربران شما وجود دارد، که دراین میان بروشور شما باید جلب توجه کند و بدرخشد. هیچ چیز به جز رنگ زیبا و جذاب به چشم نمی گوید به من نگاه کن!


عکس ها



بروشور خود را با متن ها و مطالب خسته کنند دچار خفگی نکنید. یکی از عناصری که کمک می کند بروشو شما جلب توجه کند عکس ها و عناصر گرافیکی هستند که بینندگان را مجذوب و شیفته می کنند. بنابراین صرف هزینه های بالا برای تهیه یک عکس مناسب ارزش دارد.


اولویت بندی



بیشتر افراد ابتدا به تصاویر، سپس به رئوس مطالب و در آخر به جزییات توجه می کنند. این قانون را در طراحی بروشور خود در نظر داشته باشید و مطالب مهم تر و اطلاعات فروش را با کمک تصاویر و رئوس مطالب برجسته و جلو دید قرار دهید.


فرمول "کمترین بیشترین است"



"کمترین بیشترین است" مهم ترین قانون طراحی است که باعث می شود توجه مشتری بیش از 7 ثانیه به بروشور جلب شود. همیشه وقتی متن موجود در بروشور کم باشد خواننده انگیزه بیشتری برای خواندن پیدا می کند. همچنین بیش از 3 نوع فونت برای متن بورشور استفاده نکنید و سعی کنید فونت های خوانا را بکار ببرید.


یکنواختی



فقط یک فضای کوچک از بروشور را با رئوس مطالب بزگ پر نکنید. برای رئوش مطالب، بدنه متن و زیرنویس ها از فونت و سایز یکنواخت و سازگار استفاده کنید. با این کار بروشور شما نما و ظاهر دلپسند تری پیدا می کند.


فضا



سعی کنید ابتدای متن ها را با نقطه گذاری مشخص کنید و تا حد امکان پاراگراف ها را کوتاه و مختصر نمایید، این باعث می شود علاقه خواننده به خواندن مطالب بیشتر شود. بین خطوط فاصله مناسب ایجاد کنید تا بروشور جذاب تر و خوانا تر باشد. همچنین کلمات را زیاد به هم نچسبانید.


ویرایش



اگر در بروشور شما غلط املایی وجود داشته باشد، گرامر جملات ضعیف باشد، اشتباهی در طراحی و یا ارائه اطلاعات رخ داده لاشد، کار سخت و طاقت فرسای شما به هدر خواهد رفت. از یک ویراستار بخواهید بروشور شما را ویرایش کند تا هیچ گونه اشتباهی در متن و یا طرح آن وجود نداشته باشد. پس از آن بروشور را به چند فرد صادق نشان دهید تا نظر خود را راجع به آن اعلام کنند.
اگر از لحاظ مالی در مضیقه هستید، بهتر است کار ویرایش بروشور را دو بار انجام دهید. در پایان قبل از اینکه طرح را برای چاپ بفرستید، فهرستی از افرادی که بروشور را تایید خواهند کرد تهیه کرده و مطمئن شوید هر یک از آن ها به صورت سلسله مراتب کپی بروشور را امضا کرده اند.


اهمیت تصاویر برای بروشور



تصاویر و عکس ها برای یک طراحی موثر بسیار مهم هستند. آن ها خواننده را مجذوب محتوای بروشور می کنند و کمک می کنند خواننده درک بهتری از کار شما پیدا کند. برای داشتن یک ارتباط موثر و مفید باید تصاویر را با دقت انتخاب و آن هایی را که فلسفه و تصویر کار و کمپانی شما را به خوبی بیان و پیشرفت شما را تضمین می کنند به بروشور خود اضافه کنید. این امر شما را در رسیدن به اهدافی که به خاطر آن ها تبلیغ می کنید یاری می کند.
در ادامه چند تصویر مناسب و تاثیرگذار را می بینید.


عکس محصولات



می توان گفت عکس محصولات مهمترین آیتم جلب کننده و محرک است که می توان در بروشور بکار برد. در معرض نمایش قرار دادن محصولات و سرویس هایی که شما ارائه می کنید در بالا بردن میزان فروش و بازاریابی محصول بسیار مهم است. البته باید دقت لازم بکار برده شود تا بروشور شبیه کاتالوگ نشود. شما می توانید بهترین عکس از آیتم های مهم کمپانی خود را در طراحی بروشور بکاربرید تا مشتریان و افراد هدف را بهتر به خود جذب کند.


عکس های گروهی



عکس های گروه یا تیم حاضر در کمپانی شما باید حتما در برشور گنجانده شود. شما می توانید عکس هایی از افراد تازه استخدام شده نیز اضافه کنید. شما با معرفی اعضای گروه تان می توانید به افراد خوش آمدگویی کنید.
با این کار مشتریان و مصرف کنندگان محصولات شما بیشتر قدردان و سپاسگزار فعالیت شما خواهند بود چون این گونه با افرادی که پشت صحنه تولید هر محصول هستند و همچنین با خدمات آن ها آشنا می شوند.

تصویری از دفتر کار

سعی کنید عکسی از دفتر کار یا شرکت خود در بروشور قرار دهید. سازماندهی و چیدمان فیزیکی دفتر کار شما بازتابی از تلاش شما و کارمندان تان است. یک محیط مرتب و منظم، میزان نظم و نرتیب و حرفه ای بودن کمپانی شما را به مصرف کنندگان نشان می دهد.



انواع بروشور




بنا بر سایز و شکل صفحات، بروشورها انواع مختلفی دارند. متداول ترین بروشورها عبارتند از:


بروشور دو لت



بروشور دو لت بهترین روش برای تبلیغ کار و فعالیت تجاری شماست، چون خواندن مطالب آن آسان تر و زمانی که صرف خواندن آن ها می شود کمتر است. بروشورهای دولت به دلیل اینکه قابلیت خواندن و حمل بهتر و آسان تری دارند در رقابت های تجاری نقش حیاتی تری ایفا می کنند.

بروشورهای سه لت



موفقیت خود را با طراحی بروشورهای سه لت تضمین کنید. طراحی بروشورهای سه لت یکی از متداول ترین شکل های طراح بروشور است که هیچ گاه نمی توان اهمیت آن را انکار کرد. مهم ترین ویژگی این بروشور این است که فضای زیادی برای ارائه اطلاعات در آن وجود دارد. این نوع بروشور اغلب به عنوان آگهی های تبلیغاتی موثر مورد استفاده قرار می گیرد.


بروشورهای Gate-fold (ضمیمه)



بروشورهای Gate-fold یکی از ابزارهای مهم و تاثیر گذار در بازاریابی است که اگر به شیوه مناسب مورد استفاده قرار گیرد نتایج چشم گیر و قابل توجهی به دنبال خواهد داشت. اگر چه هزینه چاپ این نوع بروشور بیشتر از چاپ بروشورهای معمولی است، اما در نوع خود منحصر به فرد و مدرن است.


بروشور Z-fold



بروشورهای Z-fold اغلب به عنوان بروشورهای بروشورهای سه لت مورد استفاده قرار می گیرند، چون مانند بروشورهای سه لت دارای سه تا یا لایه هستند. این بروشورها شامل 6 پنل هستند که یکی از آن ها پنل رویی و یکی پنل پشتی به شمار می آید. سایر پنل ها پنل های داخلی هستند. این گونه بروشور اغلب برای ارائه اطلاعات محصول و جزییات کمپانی مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل اینکه قیمت این نوع بروشور با قیمت بروشورهای سه لت برابر است استفاده از آنها رایج تر می باشد.
امیدوارم با ارائه این پست توانسته باشیم اطلاعات سودمندی در مورد طراحی موثر یک بروشور در اختیار شما قرار داده باشیم.

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Farshad Baradaran 90/4/6:: 12:3 عصر     |     () نظر

روشمند نمودن جریان طراحی گرافیکی

 

مطلب فوق توسط دوست بسیار عزیزم آقای مهندس رضا فیضی که یکی از بزرگترین طراحان گرافیک ایران بعنوان هدیه تولد یکسالگی وبلاگ سمیرامیس تهیه شده که از ایشون بسیار ممنونم و شما رو دعوت میکنم که این مقاله بسیار جالب رو که ترجمه مقاله یکی از بزرگان این رشته هست از دست ندید و اونرو حتما مطالعه کنید.

برخلاف دیگر هنرها طراحی وب فقط قلم و کاغذ و حرکت نیست! طراحان گرافیکی به بینندگان کمک می‌کنند تا پیام‌ها را ببینند و به روند فروش یک کالا یا خدمات هم کمک می نمایند. طراحی برای یک کار با یک استراتژی ضعیف و یا بدون استراتژی نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. برخلاف هنرهای تجاری طراحی گرافیکی رساندن نکات ریز و حساس را هم در بر دارد. ایجاد یک طرح سیستماتیک برای طراحی گرافیکی می‌تواند به طراحان کمک نماید تا به نتایج بهتری دست یابند. روشمند نمودن اشکال مختلف پروژه ها اعم از طراحی گرافیکی ، طراحی وب ، برنامه نویسی یا هر نوع دیگر موجب می‌شود کار سریعتر پیشرفته و محصول سازمان یافته و نتایج بهتری حاصل شود.

در زیر به پنج  مرحله در پروسه طراحی گرافیکی اشاره می نماییم که ممکن است مایل باشید از آن ایده گرفته و یا آنرا گسترش دهید:

اول – جمع آوری اطلاعات ضروری

ممکن است شما وسوسه شوید در ابتدا به ساکن شروع به طراحی نمایید اما اول شروع به جمع آوری اطلاعات لازم بنمایید.  بیشتر طراحان این اطلاعات را از مشتری بدست می آورند. همطراز پروژه تان گرداوری اطلاعات ضروری ، ضرورت خاص خود را دارد.

بیشتر مشتری‌ها معمولاً به شیوه زیر خواسته خود را بیان می نمایند:

من یه پوستر می خوام که این محصول جدید منو معرفی کنه (به همراه مشخصات محصول)

ما این پوستر رو می خوایم در موقعیت الف و موقعیت ب به نمایش بگذاریم.

یه پوستر نیاز داریم که فروش کنه!

مشتری احتمالاً می‌رود که برای سفارشش آدرس تماس و مشخصات آماده نماید اما شما – طراح گرافیکی – هنوز چیزی در ذهن خود ندارید.

مخاطبین هدف

ممکن است که شما بخواهید با بررسی مکان ، محل و زاویه دید مخاطبین را مشخص نمایید اما بهترین انتخاب پرسش مستقیم از مشتری برای تعیین این زاویه دید است.

فقط بخاطر اینکه برای مثال پوستر قرار است در محوطه دانشگاه به نمایش دربیاید ما نباید استنباط کنیم که مخاطب همه دانشجویان دانشگاه هستند. آیا مشتری یک گروه خاص از دانشجویان یا جمعی با خصوصیت مشترک را در دانشجویان مدنظر دارد؟ دانشجویان طراحی؟ دانشجویان مهندسی؟ استادان و پرسنل؟

اطلاعات درباره گروه مخاطب باید رنج سنی ، موقعیت جغرافیائی ، علایق و خواست های خاصی داشته باشند.

بفهمید دقیقاً پیام چیست

برای تبلیغ دهندگان کالا «این را بخرید» انتهای جمله قصار یک تبلیغ نیست. از مشتری بپرسید محصول چگونه باید رسانده شود.از مشتری بپرسید آیا کالا به خدمات پس از فروش هم نیاز دارد و یا نکات خاصی برای حساس شدن در آن وجود دارد.

هر نوعی از طراحی چه یک لوگو باشد و چه یک پوستر یا یک تی شرت یا هر چیز دیگری نیاز به یک پیام برای رساندن دارد. قبل از رفتن به مرحله بعدی این پیام را دریابید.

احتیاجات تکنیکی

اگر می‌خواهید روی یک پوستر کار نمایید چه ابعادی ، چه رنگی و چند نسخه از آن باید تهیه شود، به عنوان یک طراح شما باید اول اساس قطعی کار را تعیین نمایید و بعد شروع به کار نمایید. فراموش کردن نکات کوچک به معنای دوباره انجام دادن بخش‌های بزرگی از پروژه است و این به معنای فروش کمتر و در‌آمد کمتر. دقت کنید قبل از شروع فاز طراحی تمام این نکات کوچک و ریز را کشف کرده باشید.

بودجه و زمان

همچنین شما باید از میزان بودجه و زمان تحویل و دیگر محدودیت‌های موجود در پروژه کاملاً با خبر شوید چون تأثیر خاص خود را در طرح های پیشنهادی خواهد گذاشت. باید امکان اجرا برای یک طرح مشخص شود مثلاً مشتریانی با یک مهلت اتمام بسیار اندک یا مشتریانی با یک بودجه خنده آور.

مطمئن شوید که بر سر ساختار هزینه ائی کار و زمان منطقی کار با مشتری به تفاهم کامل رسیده اید و درباره خواست های دیگر آن‌ها کاملاً پرسش نمایید.می توانید یک نقل قول محکم یا یک مهلت کاری مناسب از پیش برای ارائه داشته باشید.

کار را روشمند نمایید

برای روشمند نمودن اولین ارتباط با مشتری بهترین گزینه یک جلسه سئوال محور خواهد بود. این کار می‌تواند بسیاری از مبانی کار را روشن نماید و از فراموش شدن بسیاری از مطالب مهم جلوگیری نماید.

شما همیشه می‌توانید پرسشنامه را مختص پروژه تغییر دهید. امتیاز این کار در این است که شما برای هر مشتری جدید مجبور نخواهید بود تا مجدداً به سئوال های اساسی فکر نمایید. همچنین این کار می‌تواند این امتیاز را داشته باشد که بتوان مشتریان را در گروه‌های خاص کاری دسته بندی نمود و به الگوی خاصی در مواجه با آن‌ها دست یافت.

دوم – یک پیشنهاد ، یک قول نامه ، قرارداد و نقشه تهیه نمایید

ممکن است شما فکر کنید این مطالب مسائلی هستند که در حین اجرای کار باید آن‌ها را بررسی نمود اما واقعیت این است که برای همه این مطالب  می‌توان قالب هائی تهیه نمود که در حین انجام کار فقط نیاز به اندکی تغییرات  داشته باشند تا مخصوص به کار شوند. روشمند نمودن این کارها می‌تواند موجب انضباط و دقت بالا در اجرای این مرحله شوند.

اگر شما این قالب‌ها را در حال حاضر برای خود مهیا ننموده اید بهتر است همین الان این کار را انجام دهید. درست است که این کار مقداری از وقت شما را خواهد گرفت اما در کل برای کارهای بعدی زمان زیادی را برای شما صرفه جوئی خواهد نمود. البته ممکن است در برخی از این موارد قالب هائی برای این روش‌ها در اینترنت هم پیدا نمایید. فقط باید مطمئن باشید که این قابل ها مطابق با قواعد و قوانین کشور ما هم باشند و مفاد موجود در آن‌ها در کشور و قانون ما هم ارزش اجرائی داشته باشند.

پیشنهاد

درباره پیشنهادات مساله اندکی متفاوت است. به هر جهت برای هر کار و به هر مشتری باید پیشنهاد مربوط و مخصوص خودش را ارائه نمود

یک طراح گرافیکی باید مراحل کار را برای مشتری خود با دقت توضیح دهد. درباره هزینه کار و مهلت انجام آن هم باید با دقت مطلب را تفهیم نماید. همچنین باید مطالب را  بطور رسمی در بیاورد: مخاطبین ، واقعیت ، قابلیت‌ها در عمل و امثال این ها. این‌ها کلیات همه پروژه ها هستند.

قالب‌ها در این مرحله هم موجب صرفه جوئی در زمان می شوند

یک نقشه شخصی

نقشه شخصی شما می‌تواند شامل مقدار زیادی از پیشنهادها باشد اما به هر حال باید با نیاز های شما سازگار باشد.

برای مثال نقشه شخصی شما می‌تواند تمامی مراحل انجام کار را مطابق مهلتی که برای انجام کار وجود دارد زمان بندی نماید. پلن شخصی شما می‌تواند ایستگاه های مهلت انجام هر مرحله را مشخص نماید. می‌تواند شامل روزهائی که قبل شروع کار دچار آشفتگی ذهنی هستید ، زمانی که برای تهیه ابزار مورد نیاز کار لازم دارید زمان طراحی های مقدماتی ، طراح های نهائی و زمان اجرای کار اصلی باشد.

در این قسمت هم قالب‌ها می‌توانند نقش موثری را بازی نمایند. به کارهائی که برای همه پروژه ها بطور منظم و تکراری باید انجام داد فکر نمایید. یک پروسه قدم به قدم را طرح ریزی نمایید و در آن  همه مطالبی را که باید انجام شود لحاظ نمایید. این کار احتمال فراموش شدن کارها را به حداقل می رساند.

سوم – اغتشاش فکری ، تحقیق و الهام گیری

بسیاری از طراحان فکر می‌کنند بعد از آشنائی با جزئیات کار بهترین کار مستقیم به سراغ طراحی رفتن است و این کار بهترین نتیجه بدیع را به بار خواهد آورد اما این می‌توان موجب تحلیل توان طراحی هم بشود.

به زبان دیگر بدون قرار دادن زمانی برای الهام گیری و تحقیق ، پروسه طراحی در تکرار تبدیل به ارائه کارهائی با مفهوم تکراری خواهد گردید و شما بدون این مرحله از پروسه طراحی بمرور بازده کمتری خواهید داشت و کارهای شما شباهت‌های عمقی زیادی با هم پیدا خواهد نمود که موجب کمتر شدن بازدهی کارهایتان خواهد گردید.

با گذاشتن زمانی برای الهام گیری و مرتب نمودن اندیشه‌ها و القائیات ذهنی در مجموع پروژه شما سریعتر و بهتر پیش خواهد رفت.

الهام گیری اولین مرحله از پیدا کردن یک ایده برای طرح است. در زیر چند روش برای الهام گیری را بررسی می کنیم:

خواندن یک کتاب

بسیاری از طراحان مرحله الهام گیری را با خواند کتاب‌های دیگر طراحان و یا کتاب‌های مربوط به دیگر هنر ها شروع می نمایند. خیلی از مواقع دیدن تصاویر کاشی کاری های موجود در ساختمان‌های تاریخی و یا نمونه‌های ارائه شده از طراحان دیگر در کارهایشان برای یک طراح ، معدنی از ایده‌های نوین را به همراه خواهد داشت.جمله های موجود در کتاب‌های هنری و تصویر سازی از آن‌ها می‌تواند به این روند کمک خوبی بنماید.

بازدید از موزه ها

و نه لزوماً موزه های طراحی! حتی یک موزه تاریخ طبیعی هم می‌تواند مکانی برای گرفتن الهامات بدیع باشد

نوشتن آزاد (بله دقیقاً نوشتن)

نوشتن بدون تفکر کردن یا نقشه کشی ذهنی هم همانند خواندن کتاب در زمانی که شما تصویر های ذهنی تان را بدون هیچ دخل و تصرفی بروی کاغذ می آورید می‌تواند منبعی برای دریافت الهامات ذهنی باشد. این راه بسیار خوبی برای جمع نمودن ایده‌های شخصی تان و نتیجه‌گیری از آنهاست.

رهاسازی

آرامش و استراحت مثلاً پیاده روی یا تفریح یا یک پیک نیک می‌تواند شما را از اندیشه‌های قدیمی که موجب ماندن شما در این مکانی که اکنون هستید می شوند، جدا نماید.

این می‌تواند ذهن شما را باز کرده و باعث منحرف شدن افکار شما بطرف اندیشه‌های جدید بشود.وقتی این کار را برای مدتی اجرا نمودید می‌توانید مجدداً بهمراه ایده‌های بهتری به سراغ برنامه تان بروید.

اغتشاش فکری

اغتشاش فکری پروسه ائی است که می‌تواند ایده‌های جدید و الهامات و سازمانبندی ها را به هم بیامیزد و در یک طرح ، ایده ، شیوه و یا عنصر یکی نماید به گونه ائی که مایل باشید آنرا در قسمتی یا همه طراحی تان پیاده نمایید.

شرح کوتاهی از لایه ها ، آزمایش رنگ‌های مختلف ، شماهای مختلف طرح های تایپوگرافی و حرکت در مسیرهای جدید طراحی نمایه ها ، همه و همه بخشی از این مرحله هستند. این مرحله کار را به مرزهای خلاقیت شما خواهد برد. این اتفاق در زمانی که ایده‌های عمومی آماده تغییر به طرح هستند اتفاق خواهد افتاد.

تحقیقات

این مرحله ائی است که شما می‌خواهید بررسی نمایید که بهترین حالت طرح نهائی چگونه باید باشد. می‌توانید در این مرحله کارهای قبلی را برای بررسی اینکه بهترین نتیجه کدام است بازبینی نمایید و یا خود آموزها و نمونه‌های تمرینی موجود در اینترنت را بررسی نمایید و ببینید کدام یک بیشتر به کار شما جلوه بهتری خواهد داد. این راه بسیار خوبی برای تجربه چیزهای جدید یا کامل نمودن طرح است.

چیزهای جدیدی یادبگیرید و از آن‌ها در طراحی استفاده نمایید. و در انتهای این مرحله شما آماده خواهید بود تا یک پیش طرح آماده نمایید و برای بررسی با مشتری در میان بگذارید.

چهارم- چیزهای جدید را آزمایش نمایید

در انتها بازهم سعی کنید امکان ها و مسیرهای آزمایش نشده ائی را بروی طرحتان آزمایش نمایید

پنجم- فاز بازبینی

بسیاری از طراحان برای فاز بازبینی اهمیت چندانی قائل نیستند و فقط درصورتی که مشتری نکته سنجی به پستشان بخورد ممکن است مجدداً بروی کار بازبینی انجام دهند.

برای اجرای فاز بازبینی سختی چندانی وجود ندارد: طرح های اولیه تان  و یا مانند بسیاری از طراحان چند طرح را برای انتخاب ، با مشتری در میان بگذارید. به مشتری اطمینان بدهید که می‌تواند از آن‌ها قسمت هائی را با یک دیگر در بیامیزد و یا نظر خود را براحتی بیان نماید. ممکن است که مشتری نتواند درباره طرح شما و اصول طراحی لحاظ شده در طرح شما اظهار نظر نماید اما می‌تواند با گفتن جمله «یک چیزی باید تغییر نماید» احساسی را که طرح شما  به یک شخص مرتبط با گروه مخاطب شما می‌دهد را به شما بگوید! اما سرو کله زدن با مشتری که فقط دلش می‌خواهد چیز متفاوتی داشته باشد اندکی مشگل خواهد بود.

نمونه‌ها ، مثال‌ها و توضیحات خود را با مشتری در میان بگذارید و آنچه را طرح شما به مخاطب القاء می نماید را هم برای وی توضیح دهید و از وی بخواهید اگر ایده یا الهامی در راستای طرح شما دارد برایتان بازگو نماید. در اینصورت راحت‌تر می‌توانید با مشتری برخورد نمایید تا زمانی که وی هیچ اطلاعاتی از اصول و مسائل لحاظ شده و مهم در طراحیتان را نداند.

این قسمت از پروژه سخت ترین قسمت آن است و نیاز به دقت و توجه زیادی دارد اما روشمند نمودن این مرحله و تهیه یک قالب برای آنچه در این مرحله باید انجام دهید و یا توضیح دهید هم می‌تواند کمک زیادی به اجرای آن بنماید.

به هر جهت به خاطر داشته باشید که اعمال نظرات مشخص مشتری در شرایطی که این مرحله را بدرستی اجرا نمایید راحت‌تر از حالتی است که مشتری تمام طرح را نپسندد و مجبور باشید تمام مراحل را از ابتدا انجام دهید.

در انتها اینکه روشمند نمودن مراحل و صبحت از نحوه روشمند نمودن مراحل می‌تواند کمک بزرگی به اتخاذ روش شخصی برای شما و دیگر طراحان باشد اما بخاطر داشته باشید که بیان مطالب بالا و یا هر مطلب دیگری نباید موجب این بشود که شما قالب‌های خود را ایجاد ننمایید و به همین بسنده نمایید و یا از خود بپرسید که کدام یک برای من بیشتر بدرد می‌خورد و یا چه چیزی برای سبک کاری من مفیدتر است.

بخاطر داشته باشید که در هر حال روشمند نمودن کار و اجرای کار در یک چهارچوب مشخص در نهایت موجب سرعت گرفتن مراحل کار و انجام آن به بهترین نحو ممکن خواهد شد.

حرکت سازماندهی شده در مسیر فرصت ها شیرازه تجارت است.



نوشته شده توسط Farshad Baradaran 89/4/16:: 5:55 عصر     |     () نظر
به دنبال نمایشگاه «ویول گرافیست» در سال ????، نمایشگاه « صد پوستر فرانسوی در سن پترزبورگ » برگزار شد و چشم اندازی جدید از آثار گرافیک فرانسه را به نمایش گذاشت . این نمایشگاه که توسط « اتحادیه ملی هنرمندان گرافیک » برپا شد ؛ ابتکاری تحسین برانگیز بود ؛ چرا که موجب شد توان و قوه خلاقه ناشناخته طراحان گرافیک مکتب فرانسه آشکار شود .ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Farshad Baradaran 88/3/2:: 11:16 عصر     |     () نظر
این مجموعه، در بردانده نکاتی است که شاید به هنگام مطالعه در نظرتان بدیهی جلوه کند. اما اغلب بدون توجه به آن ، اقدام به برنامه ریزی تبلغاتی و طراحی گرافیک میکنیم...

انسان مجموعه ای از توانائیها و ناتوانائیهاست. تنها راه کسب موفقیت آن است که روی توانائیهای خود متمرکز شود.
مقدمه :
این مجموعه، در بردانده نکاتی است که شاید به هنگام مطالعه در نظرتان بدیهی جلوه کند. اما اغلب بدون توجه به آن ، اقدام به برنامه ریزی تبلغاتی و طراحی گرافیک م یکنیم. این عدم توجه به ویژه در میان دانشجویان گرافیک که قصد ورود به عالم حرفه ای گرافیک و تبلیغات را دارند بیشتر به چشم می آید. مواردی که در صورت توجه آنها، مسلماً منتج به خلق آثاری مناسبتر خواهد شد .
از این رو سعی شده است با مدرن کردن مهمترین نکات کاربردی که دارای پیشینه اندکی در این زمینه هستند کم رنگ کنیم. بدیهی است در تدوین این مجموعه فرض برآن بوده است که مخاطبین و مراجعین این مجموعه از سواد بصری و مبانی هنرهای تجسمی بهره داشته و الفبای گرافیک را نیز از پیش آموخته اند.
با آرزوی مفید واقع شدن این مجموعه برای شما خواننده محترم : ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Farshad Baradaran 88/3/2:: 11:16 عصر     |     () نظر
1- موضوع: اگر فکر جالبی در یک زمینه ندارید ، ماهر ترین عکاسان برجسته هم نمی توانند شما را نجات دهند.
2- ایجاد کنجکاوی: همیشه کنجکاوی ، عنصر جادوئی است که تحت عنوان «جذابیت داستان مطرح می شود». خواننده نگاهی به تصویر می اندازد و می گوید: [قضیه چیست ؟] بعد آگهی را می خواند.
ادامه مطلب...

کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط Farshad Baradaran 88/3/2:: 11:12 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4   5      >